VIL DU VÆRE ET JESUS BREV I 2024?

VIL DU VÆRE ET JESUS-BREV I 2024?

 

Nå tror noen av dere at jeg er ute og sykler. Med andre ord tror dere at jeg er litt rar og lurer på hva som gjemmer seg bak denne overskriften.

Jesus forlot jorden for mange, mange år siden og vi venter på at Han skal komme tilbake for å hente sin brud. Jesus sitter ved siden av sin Far i himmelen. Jeg har ikke sett Ham, men Han åpenbarer seg for spesielt Muslimer for at de skal tro på Ham. De fleste mennesker har aldri sett Ham og mange synes det er vanskelig å tro på noen de ikke har sett. Jeg hører dessverre ganske ofte at en del ikke vil bli kristne for de nevner navn på kristne som de ikke vil bli lik. Ikke-troende følger nøye med på hvordan vi kristne lever, om vi er ekte eller ikke. Vi er Jesu ambassadører her på jorden.

Vi er brev som ikke-troende leser nøye.

I gamle dager kunne en reklamere med at en var kristen når en søkte et sted å bo. Det betydde at en kunne stole på deg og at det ikke ble noen utskeielser av noen slag. I dag er det dessverre ingen garanti. I dag kjenner jeg både prester og predikanter som juger og som ikke lever det de preker. Noen gjør det bevisst, mens andre gjør det uten å tenke over det.

Om vi kaller oss kristne, er vi etterfølgere av Jesus. Hvordan ville Jesus ha reagert i livets forskjellige situasjoner? Hvordan er du som kone eller mann? Er du sur når du våkner og behandler partneren din med nedlatende ord eller er du positiv og forteller ham eller hun hvor mye du elsker henne eller ham? Ser du de andre familiemedlemmene eller tenker du bare på deg selv? Ser du deres behov eller tenker du på å få mest mulig mat så du raskt kan komme ut av døren? Starter du dagen med å være sammen med Ham som du sier du er etterfølger av? Jeg hadde nylig besøk av min datter og svigersønn. Når jeg våknet og kom ut på kjøkkenet, kom jeg midt i deres morgenandakt med Bibel-lesning og bønn. Herlig. Jesus var deres første prioritet.

Om du jobber, kommer du i tid eller kommer du ti minutter for sent hver morgen? Om du kommer for sent hver dag, så stjeler du faktisk fra din arbeidsgiver. Er du vennlig mot dem du jobber sammen med? Behandler du dem med respekt? Gjør du jobben din eller tar du så mange pauser som over hode mulig? Om du ikke trives på jobben, så la ikke det gå ut over de andre som jobber der, men søk Herren for veiledning til å søke en annen jobb.

Hvordan er du som mamma og pappa mot dine barn? Viser du dem at de er dyrebare og at du elsker dem? Sier du det til dem? Noen har aldri hørt at de er elsket og det påvirker deres selvbilde. Jesus sa: «La de små barna komme til Meg. Hindre dem ikke.» Som kristne skal vi vise barna veien til Jesus og hvor viktig Jesus er for oss og snakke om hva Han har gjort for oss. Vi skal også ha tid til å være sammen med barna våre, gjøre saker med dem og lytte til hva de har å fortelle.

Hvilke Jesu-brev leser de som ser deg i butikken eller når du er ute på tur? Ser de en som har sin glede i Herren eller en som er sur og klager på det meste? Jeg opplevde nylig at en annen kunde betalte noe jeg hadde glemt å betale for. Jeg gikk tilbake til kassen og da sa en annen kunde, jeg tar det. Jeg lurte virkelig på om han var en kristen da jeg syntes det var en kristen handling. Jeg orker ikke å bære for tungt og nylig stoppet en bil og sjåføren spurte om han skulle hjelpe e

                           Vil du være en som ser andres behov?

Hvordan ser de andre som går i menigheten deg? Er du en de kan stole på eller er du en som snakker om andre i menigheten? Sladder er synd og står sammen med andre alvorlige synder i Bibelen. Jeg opplever mye sladder i menigheten og mye misunnelse. Det er også synd. Om du har hørt noe om en annen person, holder du det for deg selv eller går du til noen andre og forteller det? Jeg har sjelesorg hver dag og ofte flere ganger på dagen. Jeg er veldig nøye på taushetsplikten og det gjør folk trygge. Om du synes det er vanskelig å holde på en hemmelighet, så gå til Herren. Snakk med Ham om det. Han er sterk nok til å hankes med det som er vanskelig.

Det står i Bibelen at folk kommer til å bli frelste når de ser hvordan de kristne elsker hverandre. I dag tar mange avstand istedenfor å trekkes til oss. Jeg hørte nylig en predikant beskrive at mørket blir så mørkt at mennesker blir trukket til lyset i desperasjon.

LA VÅRT LYS SKINNE OG VÆRE SOM EN MAGNET I 2024!

VELSIGNET 2024!

Mor Else